Doble titulación: Grado en Administración y Dirección de Empresas y Grado en Turismo

MARINÉ ROIG, ESTELA

Categoría: AGREGADO/A
Perfil académico: Doctorado
Departamento: ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
Email: estela.marine@udl.cat

Docencia

Enseñanza Curso Asignatura
MU en Marketing de Medios Sociales 1 MÉTODOS CUALITATIVOS AVANZADOS DE ANÁLISIS EN MÁRKETING
MU en Marketing de Medios Sociales 1 SISTEMAS DE INFORMACIÓN TURÍSTICA AVANZADOS
MU en Marketing de Medios Sociales 1 TRABAJO DE FIN DE MÁSTER
Grau en Turisme 4 TRABAJO DE FIN DE GRADO
Doble titulació: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Turisme 5 TRABAJO DE FIN DE GRADO

Investigación

Grupo de investigación: Grup de Recerca en Turisme, Economia Social i del Coneixement (TURESCO)
Tesis Año Dirección
Dinámicas relacionales de la gastronomía de alto nivel en el turismo 2018 Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela
Publicaciones Año Autores Tipo
Gastronomy tourism and well-being: Evidence from Taiwan and Catalonia Michelin-starred restaurants 2022 Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra Article d'investigació
Gastronomic experience (co)creation: Evidence from Taiwan and Catalonia 2022 Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra Article d'investigació
Content analysis of online travel reviews 2022 Mariné Roig, Estela Capítol de llibre en premsa
Special dietary needs: evidence from high-end restaurants 2022 Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra Capítol de llibre d'investigació
Analytics in hospitality and tourism: Online travel reviews 2022 Mariné Roig, Estela Capítol de llibre en premsa
El empoderamiento de los turistas: estudio del fenómeno blogger en el sector turístico español 2021 Martínez Sala, Alba Maria; Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Llocs patrimonials excepcionals, un recurs per als territoris 2021 Talandier, Magali; Navarre, Françoise; Ruault, Jean Françoise; Cormier, Laure; Landel, Pierre Antoine; Senil, Nicolas; Mariné Roig, Estela Traducció article
La música de baile electrónica como vector de la imagen global de Ibiza 2021 Capellà Miternique, Hugo; Mariné Roig, Estela Traducció article
Do high-quality restaurants act as pull factors to a tourist destination? 2021 Daries Ramon, Natàlia; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Cristóbal Fransi, Eduard Article d'investigació
La construcción de la imagen del destino en Internet: El caso de la Comunidad Valenciana [Destination image construction on Internet: Case of the Valencian Country] 2021 Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Martin Fuentes, Eva Capítol de llibre d'investigació
Value Co-creation in Non-profit Accommodation Platforms 2021 Medina Hernandez, Vivian Constanza; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Turismo y religión: Introducción 2021 Philippe Bachimon, P.; Théry, H.; Mariné Roig, Estela Traducció article
Destination image analytics for tourism design: An approach through Airbnb reviews 2021 Lalicic, L.; Mariné Roig, E.; Ferrer Rosell, B.; Martin Fuentes, E. Article d'investigació
Treatment of the Airbnb controversy by the press 2021 Huertas, Assumpció; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela; Cristóbal Fransi, Eduard Article d'investigació
Gastronomy as a sign of the identity and cultural heritage of tourist destinations: A bibliometric analysis 2001-2020 2021 Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra Article d'investigació
Measuring online destination image, satisfaction, and loyalty: Evidence from Barcelona districts 2021 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Turisme i religió: Introducció 2021 Philippe Bachimon, P.; Théry, H.; Mariné Roig, Estela Traducció article
Contributions by Estela Marine-Roig: Destination image analytics through traveller-generated content 2021 Mariné Roig, Estela Capítol de llibre d'investigació
How safety affects destination image projected through online travel reviews 2020 Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció Article d'investigació
Sustainable tourism marketing 2020 Cristóbal Fransi, Eduard; Daries, Natalia; Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela; Martin-Fuentes, E. Article d'investigació
Accommodation sharing: a look beyond Airbnb's literature 2020 Medina Hernandez, Vivian C.; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta Article d'investigació
El turisme a prova de paradigmes post i descolonials 2020 Boukhris, Linda; Peyvel, Emmanuelle; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Projected versus perceived destination image 2020 Ferrer Rosell, Berta; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
User-generated events in tourism: a new must-not-miss phenomenon 2020 Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, Eva; Daries Ramon, Natalia Capítol de llibre d'investigació
Sustainable tourism marketing 2020 Cristóbal Fransi, E.; Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Martin Fuentes, E. Editor llibre d'investigació
Diverse and emotional: Facebook content strategies by Spanish hotels 2020 Ferrer Rosell, B.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. Article d'investigació
El paisatge com a recurs turístic a les zones rurals: Perspectives per al sud i el sud-est asiàtic 2020 Dérioz, Pierre; Bachimon, Philippe; Gauché, Evelyne; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Destination image analytics through traveller-generated content 2020 Mariné Roig, Estela Capítol de llibre d'investigació
From blockbuster to neighbourhood buster: The effect of films on Barcelona 2020 Martin-Fuentes, E.; Nieto Ferrando, Jorge; Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta Article d'investigació
A framework for destination image analytics 2019 Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Ferrer Rosell, B. Capítol de llibre d'investigació
Do hotels talk on Facebook about themselves or about their destinations? 2019 Ferrer-Rosell, B.; Martin-Fuentes, E.; Mariné-Roig, E. Capítol de llibre d'investigació
Measuring gastronomic image online 2019 Mariné Roig, E.; Ferrer Rosell, B.; Daries, N.; Cristobal Fransi, E. Article d'investigació
Destination image analytics through traveller-generated content 2019 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Els reptes del turisme de cara a la construcció de la pau a Colòmbia 2019 Guilland, Marie-Laure; Naef, Patrick; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Accommodation Price Strategies. Hotels versus P2P Lodgings 2019 Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B. Capítol de llibre d'investigació
Deployment of website marketing features: The case of Spanish Michelin-starred restaurants 2019 Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Mariné Roig, E. Article d'investigació
Termacolores: Un projecte de turisme de benestar que té en compte la riquesa dels coneixements indígenes 2019 Velásquez, Sandra; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Búsqueda y compartición de información en las redes sociales durante las distintas fases del viaje 2018 Huertas, Assumpció; Marine-Roig, Estela Article d'investigació
Posturing or enjoying the gastronomic experience? effects of reputation and experience in the recommendation of uscale restaurants 2018 Daries Ramón, N.; Ferrer-Rosell, B.; Cristobal-Fransi, E.; Mariné-Roig, Estela Article d'investigació
Representacions del turisme al cinema: Introducció al dossier 2018 Staszak, Jean-François; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis 2018 Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta Article d'investigació
Behaviour of culinary tourists: A segmentation study of diners at top-level restaurants 2018 Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Maturity and development of high-quality restaurant websites: A comparison of Michelin-starred restaurants in France, Italy and Spain 2018 Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
¿Postureo o disfrute de la experiencia gastronómica? Efectos de la reputación y la experiencia en la recomendación de los restaurantes de alto nivel 2018 Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Cristobal Fransi, E.; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Searching and sharing of information in social networks during the diferent stages of a trip 2018 Huertas, Assumpció; Marine-Roig, Estela Article d'investigació
La fàbrica de conceptes turístics 2018 Decroly, Jean-Michel; Diekmann, Anya ; Mariné Roig, Estela (translator) Traducció article
Modelling a grading scheme for peer-to-peer accommodation: Stars for Airbnb 2018 Martin Fuentes, E.; Fernandez, C.; Mateu, C.; Marine Roig, E. Article d'investigació
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants 2018 Mariné Roig, Estela; Mariné Gallisà, Esteve Article d'investigació
Imagen de las comunidades autónomas españolas con más pernoctaciones 2018 Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Cristóbal Fransi, E. Acta congrés
Proceedings of ENTER2018 PhD Workshop 2018 Tussyadiah, Iis; Lalicic, Lidija; Mariné Roig, Estela Editor actes congrés
Imagen de un destino a partir de reseñas de turistas en buscadores de Internet 2017 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Article d'investigació
Is planning through the Internet (un)related to trip satisfaction? 2017 Ferrer Rosell, B.; Coenders Gallart, G.; Mariné Roig, E. Article d'investigació
Als marges del turisme: Utopies i realitats del turisme fora dels camins trillats 2017 Delaplace, M.; Gravari-Barbas, M.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
Experiències turístiques i trajectòries de vida. Relació amb la nostàlgia 2017 Bachimon, P.; Decroly, J. M.; Knafou, R.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
User-Generated Social Media Events in Tourism 2017 Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, E.; Daries Ramon, Natalia Article d'investigació
Implementation of Web 2.0 in the snow tourism industry: Analysis of the online presence and e-commerce of ski resorts 2017 Cristobal-Fransi, E.; Daries-Ramon, N.; Marine-Roig, E., Martin-Fuentes, E. Article d'investigació
Desarrollo de las TIC en el turismo de nieve: Análisis de la presencia en línea de las estaciones de esquí de España y Andorra 2017 Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. Article d'investigació
Cognitive city maps through user-generated content 2017 Mariné Roig, E.; Rovira Soto, M. T.; Anton Clavé, S. Acta congrés
Online travel reviews: A massive paratextual analysis 2017 Mariné Roig, Estela Capítol de llibre d'investigació
Measuring destination image through travel reviews in search engines 2017 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Destination image gaps between official tourism websites and user-generated content 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Differential destination content communication strategies through multiple social media 2016 Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela Capítol de llibre d'investigació
Semi-automatic content analysis of trip diaries: Pull factors to Catalonia 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Affective component of the destination image: A computerised analysis 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Actual Internet use by Millennials: Does it enhance trip satisfaction? 2016 Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Coenders, G. Acta congrés
Meta-análisis masivo de opiniones en línea sobre viajes 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Metodologías de análisis 2016 Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció Capítol de llibre d'investigació
Facebook: La red social 2016 Rabassa, Noemí; Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció Capítol de llibre d'investigació
The impact of the consecration of La Sagrada Familia basilica in Barcelona by Pope Benedict XVI 2016 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Turismo de nieve 2.0: Presencia en Internet y grado de desarrollo del comercio electrónico en las estaciones de esquí de España y Andorra 2016 Cristóbal-Fransi, E.; Daries-Ramón, N.; Mariné-Roig, E.; Martin-Fuentes, E. Acta congrés
A detailed method for destination image analysis using user-generated content 2016 Mariné Roig, E.; Anton Clavé, S. Article d'investigació
Adopción del comercio electrónico en el turismo de nieve y de montaña: Análisis de la presencia web de las estaciones de esquí a través del modelo eMICA 2016 Daries-Ramon, Natalia; Cristóbal-Fransi, Eduard; Martin-Fuentes, E.; Mariné-Roig, Estela Article d'investigació
User reactions to destination brand contents in social media 2016 Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Perceived image specialisation in multiscalar tourism destinations 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Article d'investigació
E-commerce adoption in mountain and snow tourism: Analysis of ski resort web presence through the eMICA model 2016 Daries-Ramon, N.; Cristobal-Fransi, E.; Martin-Fuentes, E.; Mariné-Roig, E. Article d'investigació
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña 2016 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Article d'investigació
A method for analysing large-scale UGC data for tourism: Application to the case of Catalonia 2015 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Satisfacción y fuentes de información de los estudiantes de movilidad universitarios 2015 Martin-Fuentes, E.; Daries-Ramon, Natalia; Mariné-Roig, Estela Article d'investigació
Identity and authenticity in destination image construction 2015 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Religious tourism versus secular pilgrimage: The basilica of La Sagrada Familia 2015 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Destination brand communication through the social media: What contents trigger most reactions of users? 2015 Huertas Roig, Assumpció; Mariné Roig, Estela Capítol de llibre d'investigació
Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona 2015 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Article d'investigació
¿Utilizan los destinos turísticos los medios sociales para crear diálogo con sus públicos? Estudio de los top post de Facebook y Twitter de los destinos turísticos españoles 2014 Míguez González, María Isabel; Mariné Roig, Estela; Huertas Roig, María Asunción Acta congrés
Methodological approach to a massive destination content analysis of travel blogs and reviews 2014 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Acta congrés
Els privilegiats en vacances 2014 Gay, J.C.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
Los privilegiados en vacaciones 2014 Gay, J. C.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña 2014 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Uso y utilidades de las herramientas de análisis online para la evaluación de la comunicación de las marcas de destino a través de los social media 2014 Huertas Roig, A.; Mariné Roig, E. Article d'investigació
A webometric analysis of travel blogs and review hosting: the case of Catalonia 2014 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
From the projected to the transmitted image: The 2.0 construction of tourist destination image and identity in Catalonia 2014 Mariné Roig, Estela Acta congrés
Basic education program in the speciality 'Socio-cultural service and tourism' 2013 Dikhtyar Svetlana Vasilevnoj; Fedorova Vera Vladimirovna; Estela Mariné Roig; Harald Hafner Document científic-tècnic
Editorial - Patrimoni de la Humanitat, turisme i desenvolupament sostenible a l'Àfrica 2013 Gravari-Barbas, M. & Jacquot, S.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
Editorial - Turismes i dinàmiques identitàries 2012 Debarbieux, D.; Staszak, J. F.; Tebbaa, O.; Mariné Roig, E. (translator) Traducció article
The image and identity of the Catalan coast as a tourist destination in twentieth-century tourist guidebooks 2011 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
Innovation and identity in Barcelona's tourist image as represented by souvenirs 2011 Mariné Roig, Estela Article d'investigació
The evolution of the image of Catalan coastal destinations 2011 Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador Capítol de llibre d'investigació
Los Travel Blogs como objeto de estudio de la imagen percibida de un destino 2010 Mariné Roig, Estela Acta congrés